Ontdek de Kracht
van Aandacht & Rust

Een down-to-earth online Mindfulness Training.
Leer hoe je meer in het moment kunt leven en genieten van de kleine dingen.
Hoe je minder stress ervaart en kunt stoppen met piekeren.
Kom uit je hoofd en (weer) in contact met je lichaam en je gevoel.
En leer vertrouwen op jezelf en het leven.
Ervaar Focus, Rust & Balans.

Herken je hier iets van?

Ik voel mij gestrest en opgejaagd. Ik moet van alles (vooral van mijzelf).
Ik vind het moeilijk om tijd voor mijzelf te nemen, even niks te doen en écht te ontspannen.
Ik pieker veel of maak mij zorgen over het verleden en/of de toekomst.
Ik weet vaak niet wat ik voel en heb moeite met keuzes maken.
Ik slaap slecht en kan mij niet goed concentreren.
Ik zit veel in mijn hoofd en weet vaak niet wat ik voel.
Ik verlang naar meer vertrouwen, rust & balans.

MINDFULNESS = EVIDENCE BASED

In de laatste decennia is er veelvuldig onderzoek gedaan naar de effecten van de beoefening van mindfulness. De resultaten zijn veel belovend. Uit onderzoek blijkt dat mindfulness helpt bij o.a. stressreductie, overbelasting en burn-out. Zo laten de resultaten zien dat mindfulness effectief is bij piekeren, omgaan met lastige emoties, fysieke (chronische) pijn, angstklachten en terugkerende depressies. 


In deze 7 weekse online training maak je kennis met de basismethode die eind jaren zeventig ontwikkeld werd door
dr. Jon Kabat-Zinn, microbioloog aan de universiteit van Massachusetts met interesse in meditatie en yoga. Hij deed dit voor de groep patiënten die in het ziekenhuis uitbehandeld waren maar nog wel aan allerlei klachten leden. Hij wilde deze mensen een actieve methode bieden waardoor zij zelf iets konden doen om hun gezondheid en kwaliteit van leven te verbeteren.


Hij ontwikkelde een oefenprogramma wat momenteel wereldwijd bekend staat als de ‘MBSR Training’ (Mindfulness Based Stressreductie Training) waarin mensen leren meer controle te verwerven over hun gedachten, emoties, pijn, vermoeidheid en stress. Hij boekte hier goede resultaten mee. Het programma is in de loop der jaren veelvuldig wetenschappelijk onderzocht en de training wordt momenteel wereldwijd gegeven en vindt een brede toepassing in vele sectoren van de maatschappij zoals in de zorg, het onderwijs, de financiële wereld en de overheid.


Mindfulness is een down to earth methode die je helpt om anders (bewuster) met de uitdagingen in het leven om te gaan. Het helpt je te vertragen, uit de automatische piloot te stappen en met een frisse blik naar jezelf en het leven te kijken.


Hierdoor ben je in staat om niet-helpende patronen te doorbreken en bewuster met stress en tegenslag om te gaan.
Zo ontwikkel je zelfkennis, veerkracht en innerlijke rust en balans. Waardoor je, ook als het leven even tegenzit, uitgerust bent om effectief met de uitdagingen om te gaan.



 

Resultaten Mindfulness Training



  •    Je hebt minder stress
  •    Je piekert minder
  •    Je ervaart meer focus en concentratie
  •    Je bent effectiever
  •    Je ervaart meer zelfvertrouwen
  •    Je slaapt beter
  •    Je ontspant makkelijker
  •    Je ervaart meer rust
  •    Je leert automatische patronen      herkennen en loslaten
  •    Je hebt meer energie
  •    Je staat in je kracht

Hoe werkt de training?

  • Elke week staat er een nieuwe module met een nieuw thema voor je klaar met informatieve video’s, een begeleide meditatie (zittend of liggend) en een persoonlijk dagboek om je ervaringen en reflecties in bij te houden.
  • In 7 weken leer je mindfulness kennen en toepassen. We gaan je aandacht trainen, zodat je meer focus krijgt, effectiever met stress om kunt gaanbewust wordt van belemmerende patronen en meer rust, balans en vertrouwen gaat ervaren.
  • Je gaat leren hoe je op ieder moment van de dag uit de piekermodus kunt stappen en terug kunt keren naar het NU.
  • Je vergroot het contact met je lichaam en je gevoel en leert om aanwezig te zijn bij onprettige emoties i.p.v. overwhelmed te worden.
  • Stap voor stap ga je de kracht van mindfulness ontdekken en leer je hoe je dit kunt integreren in je leven. We bouwen het geleidelijk op, zodat het een van je dagelijks rituelen wordt.
  • Je kunt beginnen wanneer jij wilt en alle modules op je eigen tempo volgen.
  • BONUS: Je ontvangt een bonusmodule met o.a. video’s van gemakkelijke yogaoefeningen voor ’s ochtends en ’s avonds en ontspannings & ademhalingsoefeningen bij stress & onrust.
  • Je hebt een jaar lang toegang tot het programma, dus je kunt iedere dag opnieuw beginnen.
  • En, je wordt onderdeel van een (besloten) Facebook community waar je geïnspireerd wordt en steun en hulp ontvangt.
  • Je kunt je hier inschrijven voor de online Mindfulness Training

    ‘Ontdek de kracht van Aandacht & Rust‘

    In 7 weken leer je hoe je in het moment kunt leven en meer rust, focus en ruimte voor jezelf kunt creëren in jouw leven.

    Je wordt je bewust van automatische patronen en leert hoe je anders met lastige gedachten en emoties kunt omgaan. Hierdoor krijg je meer keuzevrijheid en sta je meer in je kracht. Je leert te vertrouwen op jezelf en te genieten van de kleine dingen in het leven.  


    NORMAAL € 139,-

    Nu t/m 7 januari 2022 met kortingscode voor

    € 69,- (incl. btw)


    Je kunt op ieder moment starten met de training.  
    Meld je hieronder aan of bij vragen stuur een mail naar jorinde@jorindegommans.nl


    Sta even stil.
    Je hoeft nergens heen.
    Je bent er al.
    Perfect en heel in dit moment.
    Open je ogen en glimlach,
    zodat de wonderen zich
    voor je kunnen ontvouwen.

    7 weken lang iedere dag even stil staan en aandacht voor jezelf!


    Week 1

    Vertragen en kennismaken met de kracht van vriendelijke aandacht
    (misschien even wat onwennig, maar je zal al snel de vruchten plukken)

    Week 2

    Bewustworden van de automatische piloot
    (grrr.. frustrerend, maar een essentieel onderdeel voor verandering)


    Week 3

    Observeren i.p.v. identificeren
    (Pfff… wat een bevrijding, je bent niet wat je denkt/voelt)


    Week 4

    De adem als leermeester
    (Leer de adem kennen als jouw instrument)



     

    Week 5

    Jezelf ‘bevrienden’
    (ja, ook de pijn, zorgen en kanten die je minder leuk vindt aan jezelf!)

    Week 6

    De vriendelijke aandacht uitbreiden
    (Je bent niet alleen, je bent verbonden met alles om je heen)

    Week 7

    Mindful Leven
    (De laatste tools voor een leven vanuit
    rust, aandacht & vertrouwen)

    Wie ben ik?

    Jorinde Gommans

    Mijn naam is Jorinde! Communicatie en Mindfulness trainer & coach
    met een grote liefde voor persoonlijke ontwikkeling en mentale en fysieke gezondheid. In mijn bedrijf begeleid ik mensen bij het ontwikkelen van meer innerlijke rust, veerkracht en balans


    Voordat ik mijn eigen bedrijf had, werkte ik in het bedrijfsleven als communicatie/persoonlijk leiderschaps trainer en manager. De lat lag hier vaak zeer hoog. Ik kwam regelmatig in aanraking met mensen die stressgerelateerde klachten habben zoals burn-out, angst en (psycho) somatische klachten. Dit heeft mij o.a. geïnspireerd om in het bedrijfsleven voorlichting, trainingen en workshops te geven over welzijn en stresspreventie.


    Zeven jaar geleden kwam ik tijdens een roerige periode in mijn leven voor het eerst in contact met mindfulness. Ik herinner mij nog goed de ogenschijnlijk simpele oefening die uiteindelijk grote impact had (en nog steeds heeft) op mijn leven; de adempauze. Sindsdien heb ik mij zowel op professioneel als persoonlijk vlak verdiept in de beoefening van mindfulness en is dit een belangrijk onderdeel geworden van mijn leefwijze.


    Mindfulness beoefening helpt mij om uit de automatisch piloot te stappen en in contact te blijven met wat ik denk en voel. Het leert mij veel over wie ik ben, wat mijn wensen en grenzen zijn en waar ik goed op gedij. Dit heeft mij de laatste jaren geholpen om keuzes te maken die mij energie geven en passen bij waar ik voor sta in het leven.


    Wat mij zeer aanspreekt bij de beoefening van mindfulness meditatie is de vriendelijke en compassievolle benadering. Hoe ga je met jezelf om als dingen even niet lukken of anders gaan dan je had gehoopt? Want vaak zijn we juist op de uitdagende momenten in ons leven ook nog eens heel streng voor onszelf.


    Andere bezigheden waar ik blij van word zijn in de natuur zijn, yoga, salsadansen, lezen, wandelen, paardrijden en tijd doorbrengen met mijn familie en vrienden


    Mindfulness vind ik een van de krachtigste instrumenten om in deze wereld bij jezelf te blijven, te vertrouwen op je gevoel,  je eigen koers te varen, dankbaar te zijn en de rijkdom van dit moment te zien.


    Ervaringen van andere deelnemers


    Een fijne laagdrempelige, down-to-earth en praktische cursus. Daarnaast heerlijk om er de tijd voor te nemen, heb er zelf 2 x zo lang over gedaan.

    Fijne balans tussen opdrachten en theorie. De meditaties waren rustig en prettig, dankzij de fijne stem van Jorinde.

    Al met al heb ik er heel veel aan gehad.

    Iets wat me enorm bij is gebleven is dat je mag vieren als je bewust bent dat je bent meegenomen in een gedachtestroom. Zo’n liefdevolle gedachte.

    Ik ervaar meer liefde voor mezelf, meer bewustwording en rust. Kortom, een cursus die ik iedereen kan aanraden! 

    Floor - Grafisch vormgever & Coach

    Nadat ik een mindfulness retraite heb gevolgd bij Jorinde, heb ik de online mindfulness-training gevolgd.


    Het heeft me enorm geholpen in een stressvolle periode waarbij ik zowel privé als spanning op mijn werk had. De cursus kent een mooie opbouw.


    De combinatie van de meditatie en de opdrachten maken dat ik op een diepere laag bij mezelf kwam, kon voelen wat ik moest voelen. Rouwen en opbouwen.


    Als leefstijlcoach en als persoon vind ik het een echte aanrader!

    Carla - Leefstijlcoach & dramatherapeut

    Met weinig ervaring op dit gebied voelde ik me helemaal welkom en op mijn gemak. Ik vind de meditaties van Jorinde het allerfijnst om te luisteren. Bij de training is het ook handig dat je zelf kan bepalen wanneer je wilt mediteren en zo vaak kan afspelen wanneer je wilt.


    Door het programma voel ik me weer veilig bij mezelf. Dat is me alles waard.


    Ook heb ik het inzicht gekregen dat je echt je grenzen kan aangeven en dan nog steeds een mooi en lief mens bent.

    Chayenne - Medewerker Kinderopvang

    De kracht van aandacht en rust brengt mij dat ik thuiskom bij mijzelf, van mijn hoofd naar mijn hart.


    Deze training is een echte aanrader voor iedereen die zich beter wil leren ontspannen en concentreren!

    Esther - Reintegratiecoach & Trajectbegeleider

    Doe je mee met de online
    Mindfulness Training?

    NORMAAL € 139,-

    Nu t/m 7 januari 2022 met kortingscode voor:
    € 69,- (incl. btw)

    Minder piekeren. Beter slapen.
    Ontspannen leven.

    Je kunt op ieder moment starten met de training!


    Twijfel je of deze training bij je past of heb je vragen?  Stuur een mailtje naar jorinde@jorindegommans.nl.


     Ik kijk er naar uit om met je op ontdekkingsreis te gaan!

    Ervaringen van andere deelnemers


    Na de mindfulness training al eerder gevolgd te hebben ben ik na een roerige tijd van mijn leven er weer in gedoken. Dat is het fijne van deze online training. Je kan erin wanneer jij wilt, er zolang over doen als nodig is en het opnieuw erbij pakken. Door de cursus opnieuw te doorlopen ( elke week een nieuw inzicht/pijler en opdrachten om mee aan het werk te gaan) ben ik me nog meer bewuster van mezelf geworden, kan ik verandering aanbrengen en zie ik wat ik al heb veranderd.


    Het bewust vieren hiervan is het mooiste wat er is. Het is heel fijn dat je bemoediging krijgt, geïnspireerd wordt en daardoor ook zelfreflectie krijgt. Het zijn kleine stapjes van bewustwording, leven in het nu, verwerken van het verleden en uitzien naar de toekomst. Een aanrader voor iedereen die zichzelf wilt ontdekken/ontwikkelen.

    Ilse - Groepsleerkracht basisonderwijs

    De 7 weken online training ”Ontdek de kracht van Aandacht & Rust” heeft mij veel gebracht.


    Ik heb o.a. geleerd hoe fijn het is om bewust rustmomenten voor jezelf in te plannen. En door middel van meditatie wat meer uit je hoofd te komen en meer in je lichaam en in het nu te komen.


    Het heeft me bewust gemaakt van heel veel dingen, in mn dagelijkse routine maar ook in het grotere geheel.


    En ik heb er tools uitgehaald om wat minder te oordelen (over mezelf), te ontspannen en oke te zijn met wat er is.

    Eline - Webshop medewerker

    Ik ben erg blij met het programma. De belangrijkste les voor mij is dat ik de automatische piloot steeds beter leer herkennen. En dat ik dan vervolgens door me te concentreren op mijn ademhaling kan afvragen wat er nu werkelijk aan de hand is.


    Ook fijn dat het online is, zodat je het in een wat langzamer tempo kunt doen en bepaalde oefeningen van de weken ervoor kunt herhalen.

    Caroline - Medical Director

    Een moment van rust en bewustwording. Ik neem de tijd om te vertragen en ben vaker bewust van mijn gedachtes waardoor ik mezelf weer terugbreng in het hier en nu. Zo fijn!

    Rachel - Angstcoach & Yogadocente

    Frequently asked questions

    1. Voor wie is dit programma bedoeld?

    Nog geen ervaring? De training is een mooie kennismaking met mindfulness en geschikt voor mensen die nog geen ervaring hebben met de beoefening van mindfulness. Stap voor stap word je meegenomen in het trainen van mindfulness en de thema’s die daarbij behulpzaam zijn. Zo ga je ontdekken wat aandacht voor jou en jouw leven kan betekenen.

    Al wel ervaring? Juist als je wel al ervaring hebt met mindfulness of de MBSR training gevolgd hebt, is de training een hele mooie manier om de beoefening een vervolg te geven, op te frissen en te verdiepen. De kern van mindfulness gaat over onszelf iedere keer weer herinneren om aanwezig te zijn in het moment en bewust te worden van wat er gaande is, zowel binnen als buiten ons. Vaak na het volgen van een training worden we na een tijdje opgeslokt door de waan van de dag en versloft onze beoefening. Met deze online training kun je wellicht wat je geleerd hebt in de MBSR training weer afstoffen en herinneren. Daarnaast is herhaling een belangrijke factor om verdieping te vinden in ons eigen proces.

    2. Kan ik na het programma zelf verder gaan? 

    Ja! Dit is waar het programma je op voorbereidt; mindfulness integreren in je dagelijks leven, zodat je je eigen leraar wordt. Je kunt de meditaties zelfs downloaden, zodat je ze op ieder moment weer opnieuw kunt beluisteren.

    3. Hoeveel tijd kost het programma?

    Het is belangrijk, dat je iedere dag 20 minuten vrijmaakt om te oefenen. De opdrachten bestaan uit begeleide (zit, lig en bewegende) meditaties en korte reflecties. In de eerste les kijken we samen hoe je het beste ruimte voor het oefenen kunt creëren in je leven.

    4. Wanneer komen de lessen vrij?

    Iedere week komt er een les vrij die bestaat uit een video, geleide (zit, lig en bewegende) meditaties en opdrachten. Daarmee ga je die week aan de slag. We bouwen het stap voor stap op, zodat je het makkelijk een onderdeel van je dagelijkse routine kunt maken. 

    5. Wat kan ik doen als ik er niet uitkom? 

    Je kunt mij altijd even een mailtje sturen en dan kijken we samen wat je nodig hebt. Ook kun je je vragen in de (besloten) facebookgroep stellen.

    6. Ik ben niet zo flexibel en kan niet zo lang in kleermakerszit zitten, kan ik dan toch meedoen?

    Ja zeker! Om mindfulness te beoefenen hoef je niet in kleermakerszit op een meditatiekussen te zitten. Je kunt de zittende meditaties ook op de stoel of bank doen. Zelfs liggend is een optie.

    7. Ik krijg mijn hoofd niet stil als ik mediteer, is dit programma dan geschikt voor mij?

    Absoluut. Een van de grootste misverstanden in (mindfulness) meditatie is dat men denkt, dat je je hoofd leeg moet maken. Dit is niet wat we proberen te bereiken. Het doel van mindfulness meditatie is niet om gedachten of emoties te beheersen, verdringen, of stoppen. De kans is dan groot, dat ze juist krachtiger terugkomen. 

    8. Kost mindfulness meditatie veel tijd?

    Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Je kunt het namelijk oefenen bij alles wat je doet; in de trein, wanneer je naar je werk fietst of op de bank zit. Geduld en discipline zijn wel nodig. Er is een grote kans dat de beoefening van mindfulness je uiteindelijk meer tijd oplevert.

    © 2022  Jorinde Gommans    I   Algemene voorwaarden    I  Privacy verklaring  |

    Web Layout Mary Alexander Graphic Design